FAQ
Veelgestelde Vragen
-
In principe is er geen minimum, alleen zijn de kosten om de trein op te starten en te laten rijden substantieel en bij een klein aantal gasten zijn deze natuurlijk pittig te noemen. Voor groepen van 20 tot 100 personen is het wellicht een betere mogelijkheid om een of enkele rijtuigen te boeken tijdens de ritten van de Dinner Train in de weekeinden.De volledige stedenplanning is hier terug te vinden.
-
Wij kunnen 300 gasten zittend aan tafels plaatsen of een combinatie van 240 zittend en nog 150 gasten staand. Op verzoek kunnen wij op basis van beschikbaarheid extra rijtuigen aankoppelen.
-
In principe is de trein alleen van maandag t/m donderdag te huur. In de weekenden rijdt de trein als Dinner Train voor particuliere diners. Neem echter gerust contact met ons op en wellicht kunnen we toch een mogelijkheid vinden.
-
Helaas is de trein niet voorzien van een gelijkvloerse instap voor gasten die met een rolstoel of rollator naar de trein komen. De deuren zijn ook slechts 60 cm breed. Doordat we een vaste tafelindeling hebben en de trein redelijk smal is, kunnen er helaas geen rolstoelen aan boord worden gebruikt, dan wel gestald (tenzij het een inklapbare rolstoel is). Op verzoek kunnen wij een tafel dicht bij de instapdeuren toewijzen. Onze collega’s ondersteunen u graag en begeleiden u naar uw tafel.
-
Bij het huren van de hele trein kun je zelf bepalen hoe lang een rit duurt. Voor een rustige rit met diner adviseren wij zeker 3 uur hiervoor uit te trekken. Met een presentatie of Mystery game adviseren wij minimaal een rit van 4 uur.
-
De trein vertrekt standaard vanaf CS Amsterdam, maar in principe is een ander station mogelijk. Op grotere stations met meerdere perrons is de instaptijd meestal ruim te plannen,. Op stations waar echter alleen doorgaande treinen rijden (o.a. Intercity’s en goederentreinen) zijn wij ook gebonden aan een instaptijd van enkele minuten.
-
Ja, mits de aanvraag tijdig wordt gedaan, zo’n 3 maanden voor het evenement is iedere route mogelijk zolang er maar een bovenleiding aanwezig is. ProRail plant de rit dan zo dat we met zo’n 80 km/h rustig tussen de andere treinen door rijden.
-
Ja, dat is mogelijk, maar per station moet gekeken worden of de trein slechts enkele minuten of voor wat langere tijd stil kan blijven staan.
-
Ja, in principe wel, tenzij het eindpunt op een ander station gewenst is kan dat ook.
-
De trein kan ook buiten Nederland rijden. In sommige landen zal er een andere locomotief gekoppeld moeten worden, maar dit is mogelijk.
-
Wij zorgen dat iedere gast een persoonlijke code krijgt om door de poortjes van het betreffende station te komen. Natuurlijk kunnen we ook de hele groep naar de trein begeleiden.
-
De trein is een rijdend voertuig, dit merk u dus ook tijdens de rit. Wij hebben een aantal ervaren machinisten, die zo rustig mogelijk rijden. Ook rijden wij een stuk langzamer dan de reguliere treinen, waardoor wij de rit zo comfortabel mogelijk houden.
-
We willen bijna zeggen “wat is een treinbelevenis zonder vertraging?” Over het algemeen is het echter minutenwerk en merkt de gast daar ook niets van. Maar het kan zeker voorkomen dat er iets gebeurt op het spoor en we iets moeten aanpassen. Door onze directe lijnen met ProRail kunnen we meestal de situatie goed inschatten en zaken aanpassen. Daarbij zal onze trein staff de gasten gewoon kunnen blijven bedienen, ook al staan we een tijdje stil.
-
Jazeker, zolang de veiligheid en bedrijfsvoering niet in het geding komt, werken wij graag samen om het event zo goed mogelijk te laten verlopen en sluiten we niemand uit.
-
Jazeker, wij hebben de mogelijkheid om met hoofdtelefoons, schermen en een webapp iedereen te bereiken én om zo ook volledige aandacht te krijgen.
-
Jazeker, door een eigen web app kan iedereen via zijn eigen telefoon vragen stellen of een mening geven.
-
Neem dan zeker contact met ons op, wij denken heel graag mee om te kijken hoe we bijzondere aanvragen kunnen invullen.
-
In het interieur zijn er zeker diverse mogelijkheden, maar gezien de veiligheidseisen zal dit altijd in overleg moeten. Op de buitenkant is per rijtuig beperkte ruimte om een uiting te plaatsen. Het volledige wrappen van een of meerdere wagons kan alleen in uitzonderlijke gevallen.
-
Aan een goed feestje werken wij graag mee. De 2 Franse rijtuigen kunnen wij ombouwen tot ruimtes met statafels en daar kunnen we maximaal 150 gasten ontvangen.
-
Gezien de breedte van de gangpaden is het niet mogelijk om iedereen makkelijk te verplaatsen. Ook moet het bedienend personeel nog overal bij kunnen. Met een tussenstop of dit met een beperkt aantal mensen te doen zijn er wel mogelijkheden.